Alfonso leaves work and heads for the beach. He dives into the sea and starts swimming. He surfaces on a beach where he and his family had been on holiday five years earlier. This is the start of a fantastic voyage through the different holidays and resorts he has visited during his lifetime: as a boy with his parents, on a mysterious island with his ex-wife, as a teenager with his friends, with Malaysian pirates and when camping in the same place with two different girlfriends in two consecutive years.