Young André lives in an industrial neighbourhood in Ouro Preto, Minas Gerais, near an old aluminium factory. Once a week, his aunt Márcia, a voluntary nurse at the community hospital, visits himself and his younger brother to help them with the household chores while their mother is away. One day, one of the factory workers, Cristiano, a foreigner with a stormy background in the neighbourhood, suffers an accident at the factory. Márcia gives him first aid right in front of the factory, and asks André to go to Cristiano's house to get his documents and some clothes. Entering the house, André comes across a mysterious notebook...