In 1996 my mother and my aunt travel to Los Angeles following Carlos Castaneda's steps, the famous american writer and anthropologist. They began to practice Tensegrity, a modern and adapted versión of shamanic ancient practices and traditions from Mexico made public by him in his books and workshops, and sponsored by his for-profit corporation (Cleargreen Inc). The intense experience begins to crack as the complexities of modern and globalized life threat the mystical promises they offer.