The Aragon Front, 1937. Lluís, a young Republican officer sent to a temporarily inactive post, meets and falls for Carlana, an enigmatic widow. The girl convinces him to forge a document giving her the title of Lady of the region. Lluís’s best friend, Solèras, a demoted officer, discovers the fraud and, in exchange for keeping quiet about it, demands that he moves away from the Barcelona bombardments Trini, Lluís’s wife, with whom he is secretly in love, and her son. When Trini comes to the village, it won’t be long before she discovers Lluís’s betrayals as a ‘state of war’ settles in between the two, shaking all of their moral foundations.