In summer 1993 and following the death of her parents, 6 year-old Frida is taken from Barcelona to the Catalonian countryside. She lives with her aunt and uncle, her new legal guardians. Life in the country is a challenge for her – time passes differently in her new home and the surrounding nature is mysterious and distant. Now she has a younger sister to look after. She also has to deal with new feelings, like jealousy. The family works hard to achieve a fragile balance and bring normality to their lives. Occasionally they listen to jazz in the garden, go on family outings to a fiesta or to the swimming pool. These are happy times. Slowly, Frida starts realising she’s there to stay and must adapt to her new environment. Before summer ends, Frida will have to face up to herself.