Análisis de sangre azul narrates the adventures of a British aristocrat who suffers a fall in the Pyrenees only to come round in a mental asylum early last century. The doctor in psychiatry Pedro Martínez records with his 16mm camera the progress of this man suffering from disorientation and memory loss. However, the doctor's hidden intentions will drive him to take advantage of this “rare specimen’s” arrival to test his theories of evolution.