After a long period of absence, Rina returns to her island deep in the Tigre river Delta. There she spent a large part of her life and raised her son. Now she wants to recover her home and return there with Facundo, who also left the island. Both, mother and son, will learn that nothing is like it was. Machines on the river are about to destroy everything. A girl is lost in the forest. The water is rising.