Álvaro wants to be an author, but everything he puts down on paper rings false, pretentious and insipid. He works as a clerk at a notary’s office in Seville and his life is dull, only coloured by his dreams. His wife, Amanda, is quite the opposite. She’s always had her feet firmly on the ground and has never dreamt of becoming an author. However, she sets out to write and produces a bestseller. The ironies of life. Separation is inevitable. Just then, Álvaro decides to fulfil his dream: to write a great novel. But he can’t; he has neither the talent nor the imagination. Guided by Juan, his writing teacher, he studies the fundamentals of the novel, until discovering one day that fiction is in fact based on reality. Álvaro starts manipulating his neighbours and friends to create a story, a real story bigger than fiction.