Little Pablo Andrade has gone with his family to an escape room run by a peculiar character, Captain Level 7. To escape from time, he must find clues by solving puzzles related to energy efficiency. But Alma, his mother, ends up changing the rules of the game. Proyecto Tiempo. Parte I: La llave (Project Time. Part I: The Key) is the start of a furiously-paced story against the clock which will also raise awareness in spectators on the benefits of energy saving.