The Big Sick tells the real-life story of Kumail and Emily, a couple who meet after one of his comedy sets. However, what they thought would be just a one-night stand blossoms into the real thing, despite their cultural differences. The situation complicates everyone’s lives given the expectations harboured by Kumail’s traditional Muslim parents. And to make matters worse, Emily is beset with a mysterious illness...