A unique cinematic and musical collaboration between the Australian Chamber Orchestra and BAFTA-nominated director Jennifer Peedom, Mountain is a dazzling exploration of our obsession with mountains. Only three centuries ago, climbing a mountain would have been considered close to lunacy. The idea scarcely existed that wild landscapes might hold any sort of attraction. Peaks were places of peril, not beauty. Why, then, are we now drawn to mountains in our millions? Mountain shows us the spellbinding force of high places - and their ongoing power to shape our lives and our dreams.