In San Juan (Puerto Rico), attorney Henry Hearst, one of the most important personalities on the island, is called in to speak with the chief of police and complete his statement regarding the kidnap and death of a young girl killed in the same circumstances as another two in a single month. But, what seemed to be a routine visit turns into a harsh interrogation of unpredictable consequences.