Fe de etarras is an unusual dark comedy set in the warm summer of 2010 in a Spanish provincial capital. A peculiar commando composed of a veteran desperate to prove he’s not a coward, a couple whose commitment depends on continuity of the outfit and a guy from La Mancha who thinks that joining the commando will turn him into Chuck Norris, hole up in a safe house while waiting for the call to tell them they can take action. Meanwhile, the Spanish football team notches up victories in the South Africa World Cup and the whole country is celebrating around them, causing enormous frustration among the farcical commando.