When a natural crisis occurs, the entire population of the Azores is forced to evacuate due to an uncontrolled plague of hydrangeas, a common flower in the islands. Two young soldiers, impassioned by the beauty of the landscape, guide us through the tales of sadness of those forced to leave and the inherent desire to resist and stay on the islands. The filmic wandering becomes a nostalgic and political reflection on territorial belonging and identity, and the roles we assume in the places we come from.