Plus Ultra is Spain’s motto. It was used to encourage seafarers to conquer new lands, forgetting Greek mythology’s warning: Non Terrae Plus Ultra (No Land Beyond). The Canary Islands – test bench for the tactics used to colonise America – become the scene of a fable about the territory.