An expedition of Basque archaeologists travels to a remote island on the east coast of the United States. Ancient documents show that the spot was the setting of a story of meeting and cooperation between Basque whalers and American natives. Beneath the mist and amid a maze of stones and trees, we follow the members of the expedition in their search. If they find what they dream of, they’ll show that another world was possible, that another world is possible.