Young Maria seeks shelter in a big house after escaping from a sect of religious fanatics in Chile. There she is taken in by two pigs, its only inhabitants. Like in a dream, the universe of the house reacts to Maria’s feelings. The animals slowly morph into humans and the house into a nightmarish world. Inspired in the Colonia Dignidad case, La casa lobo (The Wolf House) pretends to be an animated fairy tale produced by the sect leader to indoctrinate his followers.