Juan is a mediator who tried to achieve peace between ETA and the Spanish Government. Roberto is a spy with the secret services who infiltrated his life for years. Mudar la piel is the story of Juan, the director’s father, and Roberto, the man who spied on him. The two cultivate an unusual friendship despite the betrayal. Mudar la piel (The Spy Within) is also the chronicle of the filmmakers’ relationship with the spy and of how difficult they found it to trap his slippery identity.