Bajo la piel de lobo (The Skin of the Wolf ) tells the tale of a solitary trapper. Martinón is the last inhabitant of a remote mountain village. His only contact with other humans takes place in spring, when he comes down into the valley to trade with the skins of the animals he traps. However, with the arrival of a woman into his life, he will start to experience new feelings. This singular encounter will force him to choose between revealing his vulnerability or abandoning himself to his wildest side.