In the mid-70s, a stranger arrives in a quiet provincial town. In a restaurant, for no apparent reason, he sets about attacking Claudio, a well-known lawyer. The community supports the lawyer, humiliates the stranger and throws him out. Later, on the way home, Claudio and his wife Susana are once again intercepted by the stranger, who is determined to wreak his terrible revenge on Claudio. The lawyer embarks on a road of no-return, of death, secrets and silences.