Based on a true story explaining the origin of drug trafficking in Colombia, the film takes place in the '70s when North American youths are embracing the hippie culture and, with it, marijuana. The upshot is that the local farmers almost instantly morph into "entrepreneurs". In the Guajira desert, a Wayuu Native American family finds itself forced to assume a role of leadership in this new enterprise. Wealth and power combine with a war between brothers which will seriously endanger their family, their lives and their ancestral traditions.