What life chances are left when a territory is completely altered? On the slopes of the Navarrese Pyrenees, the construction of the Itoiz dam in the 1990s flooded seven towns and three nature reserves. A strip of bare land at the height of elevation 592 today marks a dividing line in the landscape of the valley. Below the level, the water; above, life goes on.