The Lord family – a husband and wife with several children – owns a grocery shop close to the Festival Hall which is under construction. Lillian Lord runs the shop, while Henry is a train driver who is just about to retire. One day Mr. Filch, a senior civil servant announces that, due to an error by one of the planners, the Lords' shop and house will have to be demolished to build a road, assuring them that they will be financially compensated and will be moved to a new house..