The Robinsons, a middle-aged British couple are scheduled to go off on a holiday cruise in the Mediterranean. When their children refuse to accompany them they decide to go to a British seaside holiday instead. They come back home earlier than expected to find their daughter embarked on a "trial marriage" and their son having an affair with a married woman.