After attempting suicide, Francesca Cunningham, a world famed pianist, undergoes psychological treatment by Dr. Larsen. Larsen delves into her subconscious to find out the events and persons who drove her to her present situation. Francesca is forced to confront her feelings for Nicholas, her guardian and musical tutor, a controlling personality.