19th-century smuggler Carlyon is the guardian of seaman Andrews. Andrews, who feels persecuted by his stern disciplinarian guardian, betrays the crew of Carlyon’s smuggling ship. Some of the smugglers are caught, but Carlyon escapes and then begins his search for Andrews. Andrews seeks refuge in the cottage of a girl named Elizabeth, who urges him to testify against the smugglers in court.