Mary Lawson is a Scottish orphan who comes to Isle of Skye to work as serving girl for the Macraes. Her arrival reinflames the long standing conflict between two clans, the Macraes and the McFarishes, and causes an internal power-struggle between two brothers in the Macrae clan.