The film is divided into four episodes that deal with the effect of winning a fortune in football pools on four different sets of people. A happy family is turned into an unhappy one until it is discovered the coupon apparently did not get posted. A mild-mannered clerk worries about how to tell his overbearing boss he is quitting. A double-bass player misses the orchestra he has left and some people are turned into criminals.