Miss Thorpe, the chairman of the Juvenile court, gives advice to troubled teenager Lyla Lawrence. Miss Thorpe tells Lyla that her life has a similar beginning to that of Gwen Rawlings. Gwen was a teenage girl who continually fell into the wrong crowd. Her father also beat her, so she left home and fell into trouble. She was sentenced to a reform school for three years.