Using a letter of introduction from Queen Isabella's former confessor, Christopher Columbus gains access to the Spanish court where he tries to convince authorities to support him in his proposed voyage to reach to Far East by sailing west. He overcomes intrigue at court and convinces the Queen that his plan is practical.