San Bernardo, Chile, 1970. One drunken night, Jaime, a lonely and narcissistic 20 year-old, stabs his best friend in what seems to have been a fit of passion. Sentenced to prison, he meets El Potro, an older, respected man to whom he becomes close, revealing both a profound need for warmth and his ferocious desire to be recognised. Together they establish a relationship known in prison terms as "black love", enabling Jaime, now "El Príncipe", to discover affections and loyalties, as well as the power struggles that go on behind bars.