Buenos Aires, 1982. Matías has recently finished his military service and dreams of going to Spain to study music. His problems come down to convincing his girlfriend to meet him there at a later date and to getting round his father’s opposition. But the playing board changes completely when the Falklands War breaks out and he is drafted along with his friends. At first Matías will agree to the call-up, but gradually he will realise that he doesn’t feel this war – or perhaps any other – to be his own or sincere, no matter how just its cause may seem.