While a small seaside resort is agitated with the rumour of sharks arriving to its coasts for the first time, Rosina seems to be the only one who’s not worried, even showing empathy for the supposed rovers. Now she takes advantage of the moment to move silently and do everything she wants to do but shouldn’t, as though driven by animal instinct. Los tiburones (The Sharks) talks about being surrounded by many but feeling alone, about what’s hidden beneath the surface, about hot blood, the sea and the irremediable search for empathy.