In his early twenties, Addai leaves his entire life behind and moves to Syria to help victims of the civil war. At first he is assigned kitchen duty together with Ilias. Addai writes to his mother: "Don't worry about me, I'm fine." Two years later Addai's mother receives a letter from prison. Ilias has been sentenced for terrorism by a German court. He wants to meet her and writes: "One thing you have to believe me, we went there with good intentions."