El Manguito is a small village in the inaccessible woodlands of Sierra Maestra in Cuba. Twelve people live there, cut off from the outside world, without electricity supply and drivable roads. Idael, the head of the familiy, his wife Nelcis, his children, friends and brothers. The film accompanies the family in their everyday life. It takes the audience to an unknown world and shows how deeply rooted the socialist system still is in Cuba.