Carmen, a middle-aged woman from Malaga, Catholic and apostolic, is about to see her lifelong dream come true: to be president of her brotherhood. It will be the first time that a woman will have achieved such an honour. But finally her fellow members decide to choose her biggest rival, a man named Ignacio. Everything becomes even more complicated for Carmen on the day of the Easter procession, when she is involved in a situation she can only get out of with the help of the women around her.