Mónica, a 47 year-old dancer, receives a phone call from Spain: her father is seriously ill. Twenty years down the line, she must return to the remote Burgos town of her birth. By the time she gets there, her father is dead. Her mother, to whom she has hardly spoken in all these years, asks her for help to sell the family house. Winter arrives. The perpetual silence, the extreme cold, and having to deal with her family will be harsh trials for Mónica, who will take refuge in the place she knows best: dancing. The film combines dance, documentary and independent film to construct a singular tale of family ties and relations in a universe of women.