New York, 2007-2017. Over a decade, and filming only with a home video camera and no script, the director delves into the private world of Amanda Lepore, Chloe Dzubilo, Sophia Lamar and T De Long; four artists and transgender activists from the city’s underground scene. Little by little, their testimonies reveal fragments of a past –sometimes dramatic, always fascinating and simply extraordinary– that formed their identities and transformed their lives. Their words, fears and hopes take the audience from an outsider’s point of view to becoming emotionally invested in their destiny.