In Ninjago, the forces of good and evil will be forced to confront one another in an epic and entertaining adventure. Ready to risk their lives to honourably defend the city, a group of six undisciplined youngsters will have to prove that they’re secret warriors gifted with great skills. Instructed by the wise veteran instructor Sensei Wu and lead by Lloyd, alias the Green Ninja, the team made up of Jay, Kai, Cole, Zane and Nya will strive to protect their city against monsters, cyber dragons and other villains on board their colossal robots. Among their enemies is the evil warlord Garmadon, who also happens to be the young Green Ninja’s dad. But he’s not the only villain they’ll be up against, because the giant cat Meowthra is also wreaking terror in the city.