Orphaned at birth and raised by storks, Richard the sparrow believes he is one of them. But problems arise when the storks, migratory birds, leave for Africa to spend the winter. Richard wants to go too and sets out hitchhiking through Europe, by bus, train and boat, together with an eccentric owl and a hugely entertaining disco-singing parakeet, to show his stork family that he too is one of them.