Maurice may look like a penguin... but he's a real tiger inside! Raised by a tigress, this penguin, far from being a sea bird, is now a Kung-Fu master. Along with his friends, Maurice will try to maintain order and justice in the jungle, just like his mother did before him. But Igor, an evil koala, wants to destroy the jungle once and for all, helped by his army of silly baboons...