Elías is a film director whose dream was to make a heist movie. During the summer of 2013 he reads an article about the arrest of "The Robin Hood of Vallecas", leader of "the sewer gang", making him feel as though he may have found the opportunity to make his dream come true. He writes to Robin Hood in the prison where he is serving his sentence. Against all odds, Elías receives a reply three weeks later. Robin Hood agrees to receiving a visit from him in prison.