Para la guerra explores the memory and loneliness of a former Cuban internationalist soldier by observing his body and his (extra)ordinary gestures. This is a war film with no shooting, but with a wound: that of this special forces veteran who tries to find the colleagues of his commando who survived their last mission 30 years ago.