The storm breaks after a hard day's work in the fields. When the rain eases off life springs up from the previously barren land. Fruit grows and ripens, survives disease and becomes the apples which give life to cider. Then comes the time to harvest, offer toasts and celebrate love. A story about the cycle of life and death, the fight for survival. Where the passage of time is marked by the course of nature. And dance is the language chosen to tell its tale. Music accompanies daily routines: Life is rhythm! Universal themes, dressed here with particular symbology. Symbology which shows the hypnotic universe of traditional dance. A poetic song to tradition, the land, its people, myths and customs. A tale about the miracle of existence.