This is the story of the late eighteenth-century adventures of a singular couple formed by a little orphan with mysterious origins and his young Italian nurse of similarly uncertain birth. They lead us in their wake, from Rome to Paris, from Lisbon to London, from Parma to Venice. Always followed in the shadows, for reasons we don't know, by a suspicious-looking Calabrian and a disturbing cardinal, they prompt us to explore the dark intrigues of the Vatican, the pangs of a fatal passion, a gruesome duel, banter at the court of Versailles and the convulsions of the French Revolution.