Set against the backdrop of the Philippines Government's crackdown on illegal drugs, a SWAT-led police force launches an operation to arrest Abel, one of the biggest druglords in Manila. Police Officer Espino and Elijah, a small-time pusher turned informant, provide the intelligence for the operation, which quickly escalates into a violent and heavely-armed confrontation in the slums between the SWAT and Abel's gang. Before the investigators arrive at the crime scene, Espino and Elijah walk off with Abel's backpack full of money and methamphetamine. This gesture of survival for one and corruption for the other will soon set off a dangerous series of events, both of them risking their reputations, families and lives in the process.