Kapuscinski is a Polish reporter, idealist and friend of lost causes. In 1975 he travels to Angola, last battlefield of the Cold War, a place where the wrong greeting can cost you your life. The African country and the people he meets on his adventure, such as the charismatic guerrilla fighter Carlota, will change him forever. The suicide journey to the heart of darkness turn the journalist into an author.