In 1982, Argentina and UK fought the Falklands War. The war ended with the British military victory and took about 1,000 lives from both sides. While the conflict took place years ago, the sovereignty of the islands is still in dispute. Theatre of War tells the story of how six veterans from the Falklands War came together to make a film. Almost thirty-five years after the conflict, three British and three Argentine veterans spent months together discussing their war memories. This film is a way of showing the whole social experiment of making an artistic project with one-time enemies of war: the auditions to find the protagonists, the first meetings and discussions with them, the theatrical re-enactments of their memories in different scenarios: a swimming pool, a construction site, a military regiment. All the scenes in the film are at the same time authentic and artificial.