Daughter of. Sister of. Carme lives in a Galician mountain village with her sick mother and her father Ramón, to whom she hardly speaks. She works in a bakery and feels the need to escape from this oppressive atmosphere, but circumstances always stop her from breaking free. From trotting. From running. Trote takes place during the weekend of the celebrated “Rapa das Bestas,” a symbol of the age-old struggle between man and horse. The village prepares for the celebration. Luis, Carme’s older brother, comes home for a few days with his wife María. Trote is the struggle between man and horse, between reason and instinct.