De Natura is an improvised poem, a peaceful and cheerful walk taken by two little girls in the middle of the nature, away from the eyes of grown-ups. But the joy gradually starts disappearing and the reverie becomes nostalgia, while at the edge of the road, among the rotting summer fruit, faint faces appear. The cycle of life does not diminish the magic of the world, no matter whether it is lit by the moon or by the sun.